سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاوش جاذبه های گردشگری در اسپانیا از شهرهای تاریخی تا سواحل زیبا

به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، مجری مستقیم تور اروپا، افزایش قیمت یورو و دلار در بازار آزاد، باعث تغییراتی در قیمت تورهای خارجی شده است. عوامل متعددی از جمله مقصد، تعداد روز سفر، درجه هتل، ترانسفر‌های بین شهری، فصل سفر و پرواز بین‌المللی از مهم‌ترین عواملی است که روی قیمت تورهای خارجی تاثیر می‌گذارد اما در حال افزایش قیمت تورهای خارجی نه به واسطه‌ گران شدن تورها توسط آژانس‌های مسافرتی، بلکه تحت تاثیر نوسان نرخ ارز است. در ادامه نگاهی به قیمت پرطرفدارترین تورهای اروپایی می‌اندازیم.

با توجه به افزایش نرخ تبدیل ارزهای خارجی به ریال، قیمت تورهای خارجی دست‌خوش تغییرات فراوانی شده‌اند. در حال حاضر ارزان‌ترین تور اروپایی به مقصد کشور چک برای مدت 6 روز در تابستان 1403 معادل 49.900.000 تومان + 1290یورو است که با درنظر گرفتن نرخ یورو در بازار آزاد به مبلغ 69000 تومان، قیمت این سفر حدود 138 میلیون تومان می‌شود. در ادامه برای بررسی بعضی قیمت‌های تورهای اروپایی با ما همراه باشید.

در تابستان 1403، آژانس مسافرتی ایوار 3 تور دور اروپا 23، 27 و 29 روزه زمینی در مسیر‌های مختلف اجرا خواهد کرد. برای کنترل هزینه، تورهای دور اروپا بر روی هتل‌های 4 و 3 ستاره اجرا می‌شوند و در شهر‌های مختلفی از جمله پاریس، مونیخ، آتن، بارسلونا، ونیز، پراگ، آمستردام، وین و  غیره اقامت‌ خواهند داشت. تور 23 روزه با ایرلاین ترکیش، تور 27 روزه با ایرلاین امارات و تور 29 روزه با ایرلاین قطر انجام خواهد شد. قیمت تورهای دور اروپا حدودا از 290 میلیون تومان آغاز می‌شود. در تورهای دور اروپا، گشت‌های شهری به صورت پانارامیک و بدون ورودیه انجام می‌شود.

با توجه به خدمات ارائه شده، رزرو هتل به صورت گروهی و بوک کردن پرواز از ماه‌ها قبل توسط آژانس مسافرتی، قطعا سفر به صورت انفرادی هزینه بسیار بالاتری را به مسافران تحمیل خواهد کرد. علاوه‌بر این، دشواری‌های دریافت ویزای شنگن، یکی از نکاتی است که مسافران کشور‌های اروپایی باید به آن توجه داشته باشند. بعضی آژانس‌های مسافرتی از جمله ایوار، با توجه به حسن سابقه اجرای سال‌های متمادین تور اروپا، مورد اعتماد سفارت هستند و به واسطه معرفی مسافران توسط آژانس، فرایند صدور ویزای آن‌ها ساده‌تر صورت می‌پذیرد. اگرچه با توجه به اینکه صدور ویزا به دلیل اعتبار آژانس مسافرتی به مسافران اعطا می‌شود، آژانس‌ از مسافران ضمانت‌نامه بازگشت از سفر دریافت می‌کند. برای سفر‌های اروپایی حداقل به میزان 700 میلیون تومان ضمانت‌نامه بانکی لازم است.

برای رزرو تور اروپا بهار و تابستان 1403یا اطلاع از قیمت و مدارک مورد نیاز می‌توانید هم‌اکنون به وبسایت ایوار به آدرس www.eavar.com  مراجعه کرده یا با کارشناسان فروش ایوار به شماره 02191009100 تماس حاصل نمایید.

با بروز همه‌گیری بیماری کرونا از اوایل سال 2020، محدودیت‌های شدیدی در سراسر جهان اعمال شد تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود. بعد از گذشت ماه‌ها و کشف واکسن‌، تا حد قابل ملاحظه‌ای از پیشروی و گسترش بیماری کرونا جلوگیری شد و حالا بعد از حدود یک سال و نیم، بسیاری از کشورها، علاوه‌بر حذف محدودیت‌های شهری، محدودیت‌های مسافران و توریست‌ها را نیز به حداقل رسانده‌اند تا دوباره زندگی به روال عادی بازگردد و مردمی که تمام این مدت امکان سفر نداشته‌اند، دوباره بتوانند از زندگی لذت ببرند.

به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، قیمت سفرهای خارجی از دو بخش ریالی (هزینه پرواز) و ارزی (هزینه‌های کشور مقصد نظیر گشت و هتل) تشکیل شده است. هزینه‌ی پرواز (ریالی) نسبت به دو سال پیش دستخوش تغییر شده است و قیمت سفرها را بالا برده است. در حال حاضر بلیط هواپیما رفت و برگشت به پاریس حداقل بالای ده میلیون تومان براورد می‌شود که در تاریخ‌های خاص نظیر ژانویه بالاتر هم می‌رود.

با توجه به ثبات قیمت‌ها در کشورهای اروپایی، قیمت ارزی تورها افزایش اندکی داشته و تغییر چشمگیری نداشته است اما اختلاف بالای نرخ برابری ریال و یورو، باعث افزایش قیمت سفرهای خارجی شده است. قیمت یورو در زمستان 98 (آغاز همه‌گیری بیماری کرونا) حدود 13 هزارتومان بود و امروز در آبان 1400 به بالای 31 هزارتومان رسیده است. همین امر باعث شده است که یک تور فرانسه در هتل 5 ستاره همراه با پرواز، هتل، بیمه مسافرتی، گشت و راهنمای فارسی‌زبان؛ بین 50 تا 60 میلیون تومان باشد.

علاوه‌بر هزینه‌های جاری تورهای مسافرتی، مشکل دیگری که گریبان‌گیر مسافران اروپا است، هزینه ضمانت بازگشت است. ضمانت بازگشت، هزینه یا اسنادی است که آژانس مسافرتی جهت تضمین بازگشت مسافران دریافت می‌کند. اما چرا آژانس‌ها این هزینه را دریافت می‌کنند؟

به علت دشواری دریافت ویزای شینگن و امکان ریجکتی بسیار بالا، مسافران باید ترجیحاً برای سفر تفریحی، در قالب گروه برای دریافت ویزا و سفر اقدام نمایند. آژانس‌های مورد اعتماد سفارتخانه‌ها با توجه به حسن سابقه و فعالیت حرفه‌ای آژانس، نسبت به صدور ویزای توریستی برای مسافران اقدام می‌نمایند. در صورت بروز هرگونه مشکل مانند عدم بازگشت مسافر از کشور مقصد، تمام مسئولیت‌ها برعهده آژانس مسافرتی است و امکان قطع همکاری از جانب سفارت‌خانه بسیار بالاست. به همین علت، آژانس‌های مسافرتی مورد تایید سفارت ناچار به دریافت ضمانت بازگشت از مسافران است تا بتواند به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهد.

 

منبع