سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استانبول شهری از رنگها و عطرهای شرقی

غواصی یکی از تفریحات لوکس و البته مهم در استانبول است. این شهر از سه طرف با آب ارتباط دارد و شما می‌توانید از طریق دو جزیره که اطراف استانبول قرار دارند، غواصی را در آبی زلال و مملو از ماهیان و گیاهان زیبا تجربه کنید. این تفریح البته، کمی پر هزینه است؛ اما ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

یک تفریح هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی، درست در نقطه مقابل غواصی، بالن‌سواری در آسمان استانبول است. بالن‌سواری در سالیان اخیر محبوبیت زیادی بین مسافران استانبول پیدا کرده است. این تفریح که عموما در بخش آسیایی استانبول انجام می‌شود، تفریحی گران و صد البته خاص محسوب می‌شود.

پرواز در میان ابرهایی که روی شهر قرار گرفته‌اند و دیدن استانبول از ارتفاع بالا، تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای‌تان خلق خواهد کرد. این تفریح یکی از پیشنهادات ویژه برای افرادی است که قصد سفر به استانبول را دارند.

جذابیت شهری استانبول، حس ماجراجویی را در هر فردی زنده می‌کند. یکی از بهترین و ارزان‌ترین تفریحات در استانبول، پیاده‌روی و بازدید از خیابان‌ها و ساختمان‌های زیبای شهر است. ترکیبی از تاریخ و مدرنیته در خیابان‌های استانبول شکل گرفته است که به شما حس زندگی می‌بخشد.

اگر قصد پیاده‌روی در استانبول را دارید

از میدان تکسیم شروع کنید. از مناظر عکس بگیرید و از غذاهای خیابانی هم غافل نشوید. فراموش نکنید که استانبول شهری تاریخی است که هر گوشه آن می‌تواند بازگوکننده خاطراتی مهم باشد.

حوالی میدان تکسیم نیز یک خیابان معروف به نام خیابان کاراکوی قرار دارد که در گشت و گذار‌ها و پیاده‌روی‌های شهری خود در استانبول می‌توانید به آن سر بزنید. خیابان کاراکوی نقاشی‌ها و دیوارنگاره‌های زیادی را در خود جای داده که آن را به یک گالری هنری خیابانی و البته رایگان تبدیل می‌کند. یکی از نکات جالب خیابان کاراکوی، چترهایی است که از سقف آن آویزان شده‌اند. این چترهای رنگارنگ در طول روز فضایی خاطره‌انگیز و شاداب را برای شما فراهم می‌کنند.

به گزارش آوا بلاگ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، مهم‌ترین تفریح و سرگرمی در استانبول است. سفر به استانبول بدون قدم زدن در تاریخ آن معنا ندارد. به همین جهت، بسیار مهم است که در سفر خود به این شهر، حداقل به چند اثر تاریخی سر بزنید.

از جمله مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر می‌توان به ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، قصر دولما باغچه و… اشاره کرد. بهتر است که یک روز را در برنامه سفر خود به بازدید از بناهای تاریخی اختصاص دهید و با زمان‌بندی مناسب، از این نقاط بسیار جذاب دیدن کنید.

جزیره بیوک آدا یا جزیره بزرگ در فاصله حدود 5 کیلومتری از استانبول قرار دارد. بازدید از این جزیره در جریان تور استانبول، می‌تواند یک تجربه متفاوت برای‌تان خلق کند. تفریحات بسیاری را در جزیره بیوک آدا می‌توانید امتحان کنید؛ قایق‌سواری، غواصی و بازدید از کوهی ملقب به کوه عیسی از جمله تفریحات این جزیره هستند. همچنین، مناظر طبیعی بسیاری نیز در این جزیره وجود دارد که اگر به طبیعت علاقه داشته باشید، نهایت لذت را از آن‌ها می‌برید.

تور استانبول در کریسمس، دیدنی‌تر و جذاب‌تر از هر زمان دیگری است. نورپردازی و آتش‌بازی بر فراز تنگه بسفر، شکم‌گردی در کافه‌ها و رستوران‌های استانبول و امتحان‌کردن بوقلمون شکم‌پر و تماشای مراسمات آیینی در کلیسا‌ی سنت آنتوان مقدس (سنت آنتونیو دی پادووا) در خیابان استقلال، از جذاب‌ترین لحظاتی هستند که می‌توانید در شب سال نوی میلادی در استانبول تجربه کنید. جدا از آن، کریسمس، فصل کنسرت‌های بزرگ و خاطره‌انگیز در استانبول است. همچنین در این ایام، خیابان استقلال و میدان تکسیم مملو از خوانندگان و هنرمندانی می‌شود که آهنگ‌های خاطره‌انگیز خود را می‌خوانند و می‌نوازند.

اما استانبول‌گردی بدون خرید، قطعاً چیزی کم دارد. حراج‌‌های زمستانه از اواسط دسامبر تا شب سال نو، بهترین فرصت برای خرید‌های زمستانه در این شهر است. اگر فرصت کردید، حتماً سری هم به محله‌های قدیمی و زیبای استانبول بزنید تا با سنت‌هایی ساکنین استانبول در شب سال نو، مانند پرتاب‌کردن انار یا پاشیدن نمک دم در خانه، بیشتر آشنا شوید.

 

سفر به این شهر با توجه به قدمت و زیبایی حیرت‌انگیزی که دارد، با یک بار تمام نمی‌شود و بسیاری از افراد بارها به این شهر زیبا سفر می‌کنند. استانبول میزبان بناها و نقاط گردشگری-تاریخی بسیاری است. در کنار این موارد، مراکز تفریحی، تجاری و فرهنگی بسیاری را نیز در خود جای داده است. بازدید از همه این جاذبه‌ها، با یک بار سفر کار سختی به نظر می‌رسد و زمان زیادی نیاز دارد. با این حال، اگر شناخت خوبی از استانبول داشته باشید، می‌توانید در بازه زمانی مشخص و با برنامه‌ریزی، از جذاب‌ترین تفریحات استانبول دیدن کنید. در ادامه، 10 مورد از بهترین تفریحات استانبول را معرفی می‌کنیم تا در سفر بعدی خود به این شهر زیبا، حتما این تفریحات را تجربه کنید.