سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجربهی یک سفر شگفتانگیز به سرزمینهای باورنکردنی ترکیه

کشتی سواری در آبراه معروف شهر گلدن هورنیکی از پرطرفدارترین تفریحات شهر استانبول به­ شمار می‌رود. با طی کردن مسیری دریایی از میان تنگه بسفر می‌توان مناظری متنوع و بی‌نظیر از شهر و جاهای دیدنی اطراف استانبول را تماشا کرد. همچنین گردشگران می‌توانند با ایستادن روی عرشه همراه با حرکت آرام کشتی به تماشای مناظر دیدنی همچون کاخ دولما باغچه، مسجد سلیمان، پل بغاز، اسکله اورتاکوی و پرواز مرغان دریایی بپردازند.

در این کشتی تفریحی اغلب جشن، رقص و موسیقی زنده اجرا می‌شود و رستوران‌های لوکس این کشتی غذاهایی خوشمزه و لذیذ برای پذیرایی از توریست‌ها سرو می‌کنند. تورهای کشتی کروز در سه بازه زمانی متفاوت صبح، عصر و شب برگزار می‌شود که البته در میان این سه نوع، تورهای شبانه در میان گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است.

یکی از بهترین و زیباترین فصل‌ها برای سفر به شهر زیبای استانبول، فصل بهار و هنگامی است که درختان زیبای این شهر شکوفه داده ­اند و نسیمی ملایم و خنک در جریان است. هوای خنک و متعدل شهر در فصل بهار و برگزاری جشنواره‌های متعدد همچون فستیوال گل لاله استانبول می‌تواند سفری خاطره‌انگیز و شیرین را در یاد گردشگران ماندگار سازد.

فصل تابستان نیز از دیگر فصل‌هایی است که بازدید از استانبول به اوج خود می‌رسد و گردشگران می‌توانند با بازدید از تنگه بسفر به تماشای رقص زیبای دلفین‌ها روی امواج آب بپردازند و در فستیوال‌های موسیفی و حراج‌های تابستانه این شهر شرکت کنند.

در 76 کیلومتری جنوب ازمیر، یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین شهرهای یونانی قرار گرفته است. شهر افسوس، شهرت جهانی خود را مدیون یکی از عجایب هفتگانه جهان یعنی معبد آرتمیس است. بخش‌های باقی‌مانده از معابد، کتابخانه‌ها، آمفی تئاترها و خانه‌های قدیمی با معماری رومانی از جمله آثار تاریخی بوده که از این شهر باستانی بر جا مانده است. این شهر به دلیل داشتن ویرانه‌های تاریخی و مذهبی از جذابیت بالایی برخوردار بوده و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است.

نیمه اول ماه آوریل تا نوامبر بهترین زمان برای بازدید از این شهر تاریخی است، زیرا در این زمان، هوا بسیار دلپذیر بوده و بارندگی کم است. بهترین زمان بازدید از این منطقه و عکاسی از مناظر تاریخی آن هنگام صبح و عصر است.

روستای اوچیسار در نزدیکی نوشهیر در مرتفع‌ترین قسمت این منطقه قرار گرفته و بهترین چشم‌انداز از شهر را پیش روی گردشگران قرار داده است. تماشای بالن‌های رنگارنگ، دشت‌ها و دره‌های زیبای پیرامون در هنگام طلوع و غروب خورشید از قلعه باستانی اوچیسار حسی از آرامش و هیجان را در افراد پدید می‌آورد.

دریاچه اوزون گل

نگینی آبی رنگ در دل منطقه کوهستانی و جنگل‌های سبز روستای اوزون‌گل قرار گرفته است. این دریاچه و طبیعت بکر آن در تمامی فصول سال زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. این روستا با داشتن جاذبه‌های بکر و دیدنی و مناظر طبیعی سرسبز، به سوئیس ترکیه معروف بوده و به یکی از جاذبه‌های دیدنی محبوب گردشگران تبدیل شده است.

از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری اطراف دریاچه می‌توان به ییلاق زیبای گارستر، مسجد اوزون‌گل، پل اوزون‌‌گل و روستای جنگلی شراه اشاره کرد. چتربازی بر فراز دریاچه آبی و طبیعت سبز اطراف دریاچه، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و پیاده‌روی از جمله امکانات تفریحی این روستای زیبا به­ شمار می‌ ‎رود.

آژانس ایواریکی از معتبرترین آژانس‌های گردشگری بوده که با برخورداری از کارشناسان و تورلیدرهای ماهر، تورهای متنوعی را در سراسر جهان برگزار می‌کند و متقاضیان را در راستای انجام خدمات گردشگری و توریستی یاری می‌دهد.

در این راستا افرادی که به دنبال سفر به بهترین مکان‌های گردشگری ترکیه هستند، می‌توانند سفر با تورهای ایوار را تجربه و اوقات خوشی را همراه با این مجموعه ماهر سپری کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانند به وبسایت /www.eavar.com مراجعه کنند.

سفر به این شهر با توجه به قدمت و زیبایی حیرت‌انگیزی که دارد، با یک بار تمام نمی‌شود و بسیاری از افراد بارها به این شهر زیبا سفر می‌کنند. استانبول میزبان بناها و نقاط گردشگری-تاریخی بسیاری است. در کنار این موارد، مراکز تفریحی، تجاری و فرهنگی بسیاری را نیز در خود جای داده است. بازدید از همه این جاذبه‌ها، با یک بار سفر کار سختی به نظر می‌رسد و زمان زیادی نیاز دارد. با این حال، اگر شناخت خوبی از استانبول داشته باشید، می‌توانید در بازه زمانی مشخص و با برنامه‌ریزی، از جذاب‌ترین تفریحات استانبول دیدن کنید. در ادامه، 10 مورد از بهترین تفریحات استانبول را معرفی می‌کنیم تا در سفر بعدی خود به این شهر زیبا، حتما این تفریحات را تجربه کنید.

 

منبع: آوا بلاگ