سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتریش سفر به دنیای قلعهها

هالشتات (Hallstatt ) دهکده‌ی قرن نوزدهمی خوش‌منظره‌ای در ناحیه‌ی لیک دیستریکت (Lake District) اتریش است که بین دو شهر سالزبورگ و گراز (Graz) قرار دارد. این دهکده به خاطر داشتن کلبه‌های زیبا، معادن نمک و غارهای یخی خود در اروپا شهره است. هالشتات یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های اروپا است که تاریخ سکونت بشر در آن به اوایل عصر آهن باز می‌گردد. البته باید به خاطر داشته باشید که در تور اتریش ایوار فقط از شهر‌های وین و اینسبروک بازدید خواهید داشت.

پس از اعلام مقررات مربوط به رفت‌وآمد در مرزهای داخلی در اول ماه مه، اتحادیه‌ی اروپا در چهارشنبه‌ی گذشته، 21 خرداد 99 در پیامی از اجازه‌ی ورود شهروندان غیراروپایی به مرزهای این قاره از اول ماه جولای خبر داد.

ژوزف بورل، نایب‌رئیس اتحادیه‌ی اروپا، اعلام کرد که قانون منع سفر به‌تدریج برداشته خواهد شد. انتظار می‌رود که مسافران کشورهای کم‌خطرتر زودتر از سایر کشورها بتوانند از اروپا دیدن کنند.

ایتالیا و بلغارستان هم‌اکنون مرزهای خود را به روی شهروندان اکثر کشورهای اروپایی گشوده‌اند. اتریش، کرواسی، قبرس، مجارستان، مونته‌نگرو، پرتغال، اسلواکی و اسلوونی هم مقررات رفت‌وآمد را تسهیل کرده‌اند، اما همچنان در دسته کشورهای سختگیرتر قرار دارند.

در رتبه‌بندی پاک‌ترین شهرهای دنیا در سال 2020، وین در صدر این فهرست قرار می‌گیرد؛ اما چه عواملی وین را به یک شهر سبز و تمیز تبدیل کرده است؟ جالب است بدانید، تقریباً نیمی از مردم وین دارای کارت سالانه‌ی استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی هستند.

این شهر از راهکارهای تازه‌ای برای ساماندهی سیستم حمل‌ونقل و بازگشایی پارک‌های عمومی استفاده می‌کند اما پایبندی شهر به حفظ محیط‌زیست و ساخت فضاهای سبز عمومی به سال‌ها پیش‌ از این باز می‌گردد.

شهر وین با یک برنامه‌ریزی اصولی و علمی، توانسته است ایده‌های جدیدی را در زمینه‌ی ایجاد فضای سبز به دنیا معرفی کند، برای نمونه می‌توان از بازگشایی پارک‌های شهری در سال 1862 که با الهام از باغ‌های انگلیسی ساخته شد‌ه‌اند و همچنین ساخت پارک ملی دونائو اون (Donau Auen) در خارج از شهر نام برد.

جاذبه‌های اتریش از والس‌ و اشترودل گرفته تا رشته کوه‌های باشکوه آلپ و شاهکارهای معماری هابسبورگ، این کشور را در لیست آرزوهای هر گردشگری جای داده است. با تهیه تور اتریش و بازدید از مناظر سحرانگیز طبیعی تا بازارهای متفاوت و جذاب کریسمس، خاطراتی فراموش‌نشدنی در ذهن و روح فرد رقم می‌خورد.

سفر به اتریش

بدون سر زدن به روستاها و دهکده‌های رنگارنگ و دوست داشتنی آن، صفایی ندارد. روستای زیبا و خارق‌العاده هالستات در کنار دریاچه هالستاتر و در سایه کوهستان‌های سالزکامرگوت؛ منطقه جذاب درن‌اشتاین در میانه رود دانوب و یا روستای زیبای آلپبک با تابستان‌های جادویی و تفریحات زمستانی جذاب، تنها چند نمونه از مناطقی است که تور اتریش را جذاب و فراموش نشدنی می‌کند.

مناظر و جلوه‌های طبیعی اتریش واقعا رویایی است. چمن‌زارهای آفتابی الپین، کوهستان‌های باشکوه و دریاچه‌های فیروزه‌ای و درخشان هر یک به تنهایی دلیلی است برای بازدید از کشور فوق‌العاده اتریش. اکثرا این کشور را با کوهستان‌های برفی آلپ می‌شناسند، اما دیدنی‌های اتریش تنها به آلپ محدود نمی‌شود. در پارک ملی Tauern بلندترین آبشارهای اروپای مرکزی؛ در جوار دریاچه‌های درخشان این سرزمین، آرامش محض و در دهکده‌ها و روستاهای آن بهترین خاطره پیاده روی خود را رقم بزنید.

در کنار جذابیت ورزش‌های زمستانی همچون اسکی

بازارهای کریسمس یکی از مهمترین دلایل و بهانه‌های سفر به اتریش در فصل زمستان است. سفر به وین، سالزبورگ یا اینسبروک طی ماه‌های نوامبر و دسامبر شما را با مناظر و خاطره‌های فراموش نشدنی از زمستانی جادویی با نورپردازی‌های درخشان، سقف‌های پوشیده از برف و بوی اغواگر شیرینی‌های کریسمس روبرو می‌کند. با تهیه تور اتریش، می‌توانید جادویی‌ترین کریسمس خود را تجربه کنید.

تمام شهرهای اتریش از نظر جذابیت با وین رقابت می‌کنند. اینسبروک دوست‌داشتنی در قلب رشته‌کوه‌های آلپ، به عنوان شاهکاری تاریخی با معماری شگفت‌انگیز شناخته می‌شود. سالزبورگ، شهر موتزارت موسیقی‌دان بزرگ، علاوه بر موسیقی با کلیساها، قلعه‌ها و قصرهای با شکوه خود درخشش خاصی داشته و در میراث جهانی یونسکو جای دارد.

فرهنگ و هنر فاخر اتریش دلیلی دیگر برای بازدید از این کشور فوق‌العاده است.  از گوستاو کلیمت نقاش نمادگرای اتریشی تا موتزارت موسیقیدان برجسته، در این کشور زاده شده و رشد یافته‌اند. بازدید از خانه موتزارت در سالزبورگ و یا پرسه در موزه Belvedere در وین، طی تور اتریش شدیدا پیشنهاد می‌شود. حتی خود شهرهای اتریش همچون سالزبورگ و وین با معماری‌های تاریخی و شگفت‌اگیز، موزه‌ای زنده محسوب شده که بازدید از هر گوشه آن الهام بخش است.

 

منبع