سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور جذاب و رمانتیک به سوئیس

به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، مجری مستقیم تور اروپا، قیمت سفر‌های خارجی از دو بخش ریالی (هزینه پرواز) و ارزی (هزینه‌های کشور مقصد نظیر گشت و هتل) تشکیل شده است. هزینه‌ی پرواز نسبت به دو سال پیش دستخوش تغییر شده است و قیمت سفر‌ها را بالا برده است. در حال حاضر بلیط هواپیما رفت و برگشت به پاریس حداقل بالای ده میلیون تومان براورد می‌شود که در تاریخ‌های خاص نظیر ژانویه بالاتر هم می‌رود.

هزینه های تور

غیر از هزینه‌های تور که بعضی از خدمات آن در بالا ذکر شد، هزینه‌های دیگری شامل هزینه وعده‌های غذایی (ناهار و شام) یا گشت‌های اختیاری نیز برعهده مسافران است. برای اینکه یک سفر خاطره‌انگیز داشته باشید، حدود 100یورو در هر روز باید برای هزینه‌های جانبی خود کنار بگذارید. پس از اگر در تور سوئیس 7 روزه شرکت کردید، باید حدود 700یورو هزینه در نظر بگیرید که شامل وعده‌های غذایی، خرید و گشت‌های اختیاری (ورودیه و حمل و نقل) می‌شود.

اگرچه با افزایش بی‌سابقه نرخ یورو و دلار، تورهای خارجی (به خصوص اروپایی) به کالایی لوکس بدل شده است، اما هنوز مسافران بی‌شماری هستند که دوست دارند رویای خود را سفر کنند و تجربه‌ای از سفر به پاریس یا ونیز را داشته باشند. در این نوشتار، نگاهی به قیمت تور اروپا در تابستان 1402 خواهیم انداخت.

برای تور سوئیس، ما یک سفر خاص را به شما پیشنهاد  نمی‌کنیم، بلکه می‌توانید از پکیج متنوع سوئیس، تور‌های کوتاه‌مدت، ترکیبی و یا بلند‌مدت را انتخاب کنید. کوتاه‌ترین سفر سوئیس ایوار 7 روزه و به مقصد دو شهر زوریخ و لوسرن است. تور دور سوئیس 9 روزه نیز از دیگر انتخاب‌های شماست که علاوه بر زوریخ، ژنو و اینترلاکن را نیز در برمی‌گیرد.

تور خارجی

شاید بسیاری از ما تجربه خرید تورهای خارجی نظیر دبی، استانبول، ارمنستان و ... را داشته باشیم؛ مبلغ را به آژانس مربوطه پرداخت می‌کنیم و به سفر می‌رویم! اما نحوه قیمت گذاری و خرید تورهای اروپا کمی متفاوت از اینگونه تورها است. با توجه به اینکه هزینه پرواز به صورت ریالی برای مسافران تهیه می‌شود و سایر خدمات تور (مانند اقامت، ورودیه‌ها، راهنما، هزینه سفارت و...) در کشور مقصد به یورو و دلار پرداخت می‌شود، بنا‌براین شما هنگام خرید، مقداری از هزینه سفر را به صورت ریالی و مقداری از هزینه را به صورت ارزی پرداخت خواهید کرد. شاید برای شما نیز این سوال رخ دهد که چرا در حال حاضر تورهای اروپایی با افزایش قیمت رو به رو شده اند؟ دلیل اصلی آن، بالا رفتن نرخ ارزها است. ارزها در حال حاضر با افزایش قیمت بسیاری رو به رو هستند. چه دلار و چه یورو، هر دو تفاوت بسیاری نسبت به سال های گذشته داشته و همین موضوع باعث می شود تا با افزایش قیمت برای سفر به کشورهای اروپایی رو به رو شویم.

این تورها با توجه به تک مسیره بودن، قیمت مناسب‌تری نسبت به تورهای ترکیبی اروپا دارد. اگر قصد لذت بردن بیشتر از سفر دارید، تور ترکیبی چک و اتریش 9 روزه با قیمت 39.900.000 تومان + 1690 یورو و تور پاریس و بارسلون با قیمت 39.900.000 تومان +2190 یورو ارزان‌ترین تورهای ترکیبی اروپا در تابستان امسال هستند.

هنگام خرید تور اروپا، ممکن است با قیمت‌های متفاوتی رو به رو شوید. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که بر قیمت تور اروپا تاثیر گذار هستند و هنگام خرید باید به آن‌ها دقت نمایید اشاره می‌کنیم:

·          هتل

·         بیمه مسافرتی

·         گشت‌های شهری و ورودیه‌ها

·         راهنمای فارسی زبان

·         اعتبار

تور اروپا ارزان و لحظه آخری هرگز!

توجه داشته باشید که در تورهای اروپا، تور لحظه آخری معنایی ندارد زیرا از زمان اقدام شما برای ثبت نام، حداقل 3 هفته زمان می‌برد تا جواب ویزای شنگن شما بیاید. پس امکان اینکه یک روز یا دو روز یا حتی یک هفته قبل از شروع تور در سفر شرکت کنید میسر نیست! پس اگر با همچین تبلیغاتی مواجه شدید، بیشتر دقت کنید. با توجه به نرخ بالای تبدیل ارز به ریال، تور اروپا یک کالای گران‌قیمت محسوب می‌شود و در صورت ارزان بودن، قطعا کیفیتی که از یک سفر آرامش بخش انتظار دارید را دریافت نخواهید کرد. هیچ ارزانی بی علت نیست...

منبع