سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاوش ایتالیا در جستجوی زیباییهای بیپایان

برای صرف کاپوچینو و بیسکوییت در اواسط صبح توقف کنید؛ بعد تا هنگام صرف یک ناهار دلچسب پیاده‌روی را ادامه دهید؛ سپس از چشم‌اندازهای زیبای اطراف در وقت ناهار دل بکنید و کمی دیگر مسیر را دنبال کنید تا وقت اسپرسوی عصرانه برسد.

اگر تصمیم دارید در شهر لا اسپتزیا (La Spezia ) اقامت کنید، بعد از کوه‌پیمایی، می‌توانید با قطار به هتل خود بازگردید.

فراموش نکنید که یک بلیط یک‌روزه برای پیاده‌روی در مسیر چینکوتره لازم است و شما می‌توانید آن را از باجه‌های بلیط فروشی در طول مسیر تهیه کنید. بهترین روش، خریدن یک نوع بلیط یک‌روزه است که برای استفاده از قطار و کوه‌پیمایی کاربرد دارد.

افرادی که با تور ایتالیا به شهر «میرابیلاندیا» (Mirabilandia) می‌روند، بهتر است رولرکوستر عظیم شهر به نام آی‌اسپید (iSpeed)  را از دست ندهند. این ترن هوایی با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت اوج گرفته و به بالای کلاهک مسیر می‌رسد که حدود 55 متر ارتفاع دارد و سپس با شیب 90 درجه به سمت زمین روانه می‌شود و سلسله‌ای از فراز و فرودهای هوایی، چرخش‌های تند و معکوس را در مسیر یک کیلومتری به همراه می‌آورد. آی‌اسپید سه قطار دارد که هر کدام 12 مسافر را حمل می‌کنند.

مسیر کوه‌پیمایی چینکو تره (Cinque Terre Hike) مدت‌ها است که زیباترین مسیر کوه‌پیمایی ایتالیا شناخته می‌شود. این مسیر یک‌روزه از بین روستاهای زیادی می‌گذرد که بر کوه‌های ناهموار ساحلی قرار گرفته‌اند.

کوه‌پیمایی در طول این جاده‌ی باستانی که آب‌های نیلگون دریای مدیترانه در کرانه‌ی آن خودنمایی می‌کند، خستگی را از یاد شما خواهد برد.

بهترین راه برای پیاده‌روی در مسیر چینکو تره از شهر مونته روسو (Monterosso) آغاز می‌شود و به روستای ریوماجیوره (Riomaggiore) ختم می‌شود.

پس از اعلام مقررات مربوط به رفت‌وآمد در مرزهای داخلی در اول ماه مه، اتحادیه‌ی اروپا در چهارشنبه‌ی گذشته، 21 خرداد 99 در پیامی از اجازه‌ی ورود شهروندان غیراروپایی به مرزهای این قاره از اول ماه جولای خبر داد.

ژوزف بورل، نایب‌رئیس اتحادیه‌ی اروپا، اعلام کرد که قانون منع سفر به‌تدریج برداشته خواهد شد. انتظار می‌رود که مسافران کشورهای کم‌خطرتر زودتر از سایر کشورها بتوانند از اروپا دیدن کنند.

ایتالیا و بلغارستان هم‌اکنون مرزهای خود را به روی شهروندان اکثر کشورهای اروپایی گشوده‌اند. اتریش، کرواسی، قبرس، مجارستان، مونته‌نگرو، پرتغال، اسلواکی و اسلوونی هم مقررات رفت‌وآمد را تسهیل کرده‌اند، اما همچنان در دسته کشورهای سختگیرتر قرار دارند.

علاقه مندان به گردشگری در سراسر دنیا اهمیت خاصی به اروپا میدهند و شهرهای توریستی معروف اروپا در تمام طول سال پذیرای میلیون ها توریست از نقاط مختلف جهان هستند.

پاریس فرانسه ، ونیز و رم ایتالیا ، مادرید و بارسلون اسپانیا جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا هستند که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارند و درواقع سفر به این شهرها جزو آرزوها و رویاهای علاقه‌مندان به گردشگری است.

معماری منحصر به فرد این شهرها، ساختمان‌ها و موزه‌های که نمایش دهنده تمدن بشریت هستند، در کنار طبیعت بسیار زیبا برخی از دلایل اصلی جذابیت این شهرهای زیباست.

اما با توجه به هزینه‌های سفر و شرایط خاص تهیه ویزای شنگن برای تور ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا ، اگر بتوانیم به این شهر ها سفر کنیم بهتر است به نحوی برنامه ریزی کنیم که در طول سفر بتوانیم از مدت کوتاه سفر بهترین استفاده را ببریم و از مهمترین جاذبه های توریستی این شهرها دیدن کنیم.شرکت ایوار کارگزار تورهای خروجی بیش از 100 شرکت خدمات مسافرتی در کشور است و اجرای بیش از 50 مسیر مختلف در طول هر فصل به مقصد اروپا (فقط در قسمت اجرای گروهی) با تکرار چندباره، ایوار‌ را در صدر فهرست اجرا کنندگان تور اروپا و تور روسیه  در ایران قرار داده است. این پکیج‌ها مسیر‌های متنوعی از اروپای شرقی (مجارستان، جمهوری چک و ...) تا اروپای غربی (ایتالیا، فرانسه، آلمان و ...) و منطقه‌ی اسکاندیناوی (فنلاند، نروژ، دانمارک و سوئد) را در برگرفته است.

 

منبع: فارسی بلاگ