سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جادههای طلایی و تپههای رویایی تور فرانسه

اگر قصد سفر به اروپا را داشته باشید، قطعا می‌دانید که روال صدور ویزای شنگن پروسه‌ای بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. بسیاری از افراد که با آژانس‌های گمنام و کم‌تجربه اقدام به خرید تور اروپایی می‌نمایند، با احتمال بالای ریجکتی مواجه می‌شوند و با یک ریجکتی از سفارت‌های اروپایی، امکان سفر به اروپا برایشان تقریبا غیرممکن می‌شود. با توجه به رابطه‌ی ایوار و سفارت فرانسه در طول سالیانه متمادی و اجراهای بی‌نقص تورهای فرانسه، اعتمادی از جانب سفارتخانه به آژانس ایوار حاصل شده و پیرو حساسیت بالای ایوار در تحویل و پروسه چک کردن مدارک مسافران، معمولا مسافران تورهای گروهی و انفرادی ایوار، ویزای توریستی خود را دریافت می‌کنند. همین اعتماد سفارت دلیل حساسیت بالای ایوار در بررسی مدارک و دریافت ضمانتنامه بازگشت از سفر است.

به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، تور فرانسه، پرطرفدارترین مقصد در بین کشورهای اروپایی به حساب می‌آید. در سال 98 و قبل از شروع همه‌گیری کرونا، آژانس ایوار، جشن 200 اجرای پیاپی تور پاریس را جشن گرفت و همین استقبال از شهر عشاق، ایوار را بر آن داشت تا در ایام قرنطینه کرونا در طول سال 99، جامع‌ترین کتاب راهنمای سفر به پاریس به زبان فارسی را با کمک فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش تهیه و منتشر نماید.

غیر از افزایش نرخ بلیط هواپیما و افزایش نرخ تبدیل یورو به ریال که باعث افزایش نرخ ریالی تورها گردیده و ایوار دخالتی در آن ندارد، قیمت ارزی تورهای فرانسه حتی از قیمت همین تور در فصل بهار سال 98، صد یورو ارزان‌تر شده است!

ایوار در بین تمامی‌ آژانس‌های مسافرتی، بهترین قیمت تور فرانسه را ارائه می‌نماید. تمامی پروازها و هتل‌های تورهای پاریس از چند ماه قبل رزرو شده که علاوه‌بر کاهش هزینه، باعث به صفر رساندن تغییرات ناگهانی و مکدر شدن خاطر همسفران می‌گردد. همچنین تخفیف‌های ویژه‌ی ایرلاین‌ها و هتل‌ها به علت همکاری دائمی و پیوسنه، هزینه را برای مسافران به شدت کاهش می‌دهد. در حال حاضر قیمت تور فرانسه در فصل بهار 1401 (از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا ابتدای تیرماه) برای هر نفر بزرگسال 12.990.000 تومان برای پرواز (ایرلاین ترکیش) + 990 یورو است.

فاصله‌ی یک ساعت و نیم بین پاریس و بروکسل پایتخت کشور بلژیک (مسافتی کمتر از فاصله تهران تا زنجان) باعث می‌شود که مسافران در یک روز از روزهای اقامت‌شان در شهر پاریس، بازدید از یک کشور دیگر اروپایی و پایتختش را نیز تجربه کنند. به گزارش ایوار، بازدید از بروکسل که به عنوان گشت اختیاری به مسافران پینشهاد می‌شود، تقریبا با استقبال صد در صدی مواجه می‌شود و در تورهای پاریس هفته‌ای، قطعا یک روز به بازدید از بروکسل، شهر شکلات و انمیشن تن‌تن اختصاص می‌یابد.

ارتباط ایران و فرانسه

از زمان صفویه قوت گرفت و در زمان قاجار به اوج خود رسید و شاید جالب‌ باشد بدانید که در زمان فتحعلیشاه با ناپلئون قرارداد همکاری امضا شد. بعدها با مسافرت‌های ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه، توجه ایرانیان بیش از پیش به فرانسه جلب شد. در زمان امیرکبیر معلمان فرانسوی در مدرسه دارالفنون به تدریس مشغول بودند. هفت سال پس از تاسیس دارالفنون، دولت چهل و دو نفر از فارغ التحصیلان را برای آموختن فنون مختلف به فرانسه اعزام کرد. در دوره قاجار زبان فرانسه در ایران رایج شد و ناصرالدین شاه با این زبان آشنایی داشت. در همان زمان و پس از آن زمان بود که سفر به فرنگ برای اقشار خاص مطرح شد و تحت تاثیر همین ارتباط بسیار، فرانسه اولین کشور خارجی بود که مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفت.

چه کسی است که نام پاریس را بشنود و دوست نداشته باشد که چند روزی را در عروس شهرهای اروپا بگذراند. کمتر کسی است که برج ایفل را در عکس‌ها و فیلم‌های مختلف ندیده باشد یا از شاهکارهای جهانی موزه لوور نظیر تابلوی مونالیزا نشنیده باشد. قدم زدن بر روی پل الکساندر سوم و بازدید از کلیسای نوتردام که یادآور انیمیشن و فیلم‌های گوژ پشت نوتردام است، همچنین تماشای معبد پانتئون و آرامستان پرلاشز که مدفن دو نویسنده شهیر ایرانی، صادق هدایت و غلامحسین ساعدی است، برای هرکس رویایی دوست‌داشتنی است. همچنین دیزنی‌لند پاریس به عنوان مشهورترین پارک دیزنی خارج از امریکا، هر گردشگری را برای سفر به پاریس وسوسه می‌کند. این‌ها فقط نام‌آشناترین جاذبه‌های پاریس است و دیدنی‌های بیشماری نظیر تپه مونتمارتر و کلیسای ساکره‌کر، انولید، موزه اورسی، کاتاکومب، باغ لوکزامبورگ و ... انتظار گردشگران را می‌کشند.

در حال حاضر هرکدام از کشورها با توجه به قوانین داخلی، واکسن‌های متفاوتی را مورد تایید قرار داده‌اند. از بین واکسن‌هایی که در ایران تزریق شده‌ است، فقط به شرط تزریق دو دوز واکسن استرازنکا امکان ورود به فرانسه مهیا است و هنوز واکسن سینوفارم (با اینکه مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است) مورد تایید کشور فرانسه قرار نگرفته است. البته اگر دو دوز واکسن سینوفارم تزریق کرده باشید و دز یادآور را یکی از واکسن‌های فایزر یا مدرنا تزریق کنید، امکان ورود به فرانسه مهیا است اما تزریق یک دوز واکسن استرازنکا به عنوان دز بوستر واکسن‌های سینوفارم، همچنان مورد تایید نمی‌باشد.

 

منبع: امیگو